Vozový park | Evidence DPMB | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Evidence DPMB: vozový park

poznámka obsahuje: TMB

ev. č. typ vyr.
výr. č.
(dodán)
zařazen
(ods.)
vyř.
šrot v. poznámka  
-
1925
1925
1925
1969
 
  vůz pro čištění kolejových žlábků, nikdy neobdržel ev. číslo, 1969: předán TMB, vůz čeká na renovaci 
nátěr: tmavě zelená
» detail
6II
3III
KPS Brno mv3 1904
1904
1904
1954
1954
  1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB 
» detail fotka
81II
40II
KPS Brno mv6.1 1926
1926
1926
1968
 
  P 1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB 
» detail fotka
57
15II
815
57
Vagónka Studénka CMg 1912
1915
1915
1964
1971
  P ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB 
» detail fotka
140
99III
KPS Brno + SBEPD mv6.2 1941
1941
1941
1970
 
  H podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu 
» detail fotka
147
106III
KPS Brno mv6.3 1943
1943
1943
1972
 
1976  H 1972: vyřazen, předán TMB, využit jako zdroj náhr. dílů, 1976: sešrotován 
» detail
107III
KPS Brno mv6.3 1943
1989
1989
 
 
  M 1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. 
{A+215}
» detail fotka
405
116III
KPS Brno mv6.4 1946
1946
1946
1968
 
  H* 1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB 
» detail fotka
1II
Lederer&Porges mv2 1903
1969
 
 
1971
  1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB 
» detail fotka
72II
32II
512
812
Graz mv5 1921
1921
1921
1963
 
  H* 1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB 
» detail fotka
52
13II
817
Graz mv4 1912
1912
1912
1964
1967
  P 1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 
» detail fotka
1095
ČKD Tatra K2 ČKD Tatra K2MM 1977
166556
1977
1977
4/2004
 
  P 1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) 
» detail fotka
120II
1120
KPS Brno 4MT1 1950
28049
1950
1950
30.4.1974
 
1985  M* 1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen 
» detail fotka
126II
1126
KPS Brno 4MT1 1950
28055
1950
1950
30.4.1974
 
  M* 1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 
» detail fotka
521
1521
ČKD Tatra T3 1966
156220
1966
30.12.1966
21.1.1997
 
  M 1997: TMB, vůz ve stavu před renovací 
{sólo}
» detail fotka
1803
Žanetka
ČKD DS RT6N1 1996
180149
30.5.1997
8.7.1997
8/2015
6/2018
  M 1998: reko podvozků, 2002-2003: oprava v Pars nova Šumperk, 26.9.2009: zařazení do provozu s cestujícími, 2012-2014: SP - reko brzd dle 1802 (DAKO-CZ), 2018: prodán Technickému muzeu v Brně, 21.6.2018: naložena na silniční návěs ve vozovně Medlánky, 22.6.2018: složen v depozitáři TMB v Líšni 
nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá
» detail fotka
10
503
803
4030
Graz mv1 1899
 
1900
1930
1971
  1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB 
» detail fotka
129II
1129
4049
KPS Brno 4MT1 1950
28058
1950
1950
30.4.1974
1975
1985  M* 1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen 
» detail fotka
134II
KPS Brno 4MT2 1950
28063
19.4.2017
2019
 
 
  M 1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
» detail fotka
141II
1141
4056
KPS Brno 4MT3 1951
28070
1952
31.8.1952
30.4.1974
1976
1978  M* 1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen 
» detail
501II
1501
4101
ČKD Tatra T3 ČKD Tatra T3 služební 1964
153269
1964
10.1.1964
1.8.1977
 
  M 1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB 
nátěr: žlutá * {sólo}
» detail fotka
473
1473
4110
Tatra T2 Tatra T2 služební 1961
151140
1961
13.6.1961
13.12.1985
24.2.1988
  M 12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací 
» detail fotka
61
161
Graz vv1 1900
1900
1900
1956
 
  1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 
» detail fotka
79
Graz F Graz vv0 1884
1969
 
 
1971
  zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB 
» detail fotka
25II
87
187
Graz / Ödenburg K Graz / Ödenburg vv0 1890
1890
1890-92
1958
1958
  letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna 
» detail fotka
6
96
196
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L Hernalser Waggon Fabrik A Hernalser Waggon Fabrik vv0 1876
1876
1876
1929
 
  dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB 
» detail fotka
205
Vagónka Studénka m 1920
1920
1920
1966
 
  1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB 
» detail fotka
214
Ringhoffer vv2.ringh 1926
1926
1926
1969
 
  ? 1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB 
» detail fotka
215
Ringhoffer vv2.ringh 1926
1926
1926
1969
 
  ? 1969: renovace na historický vůz ev.č. 215, 1971: TMB, 1989: vrácen zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 3/2016 - 2/2017: GO - celková renovace vozu, tryskání a oprava skříně, revize pojezdu, nové brzdové kotouče a nápravová ložiska, zcela nové veškeré dřevěné součástky 
» detail fotka
263
KPS Brno vv3.1 1939
1939
1939
1970
 
  ? 1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB 
» detail fotka
296
KPS Brno vv3.2 1947
1947
1947
1971
 
  ? 1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB 
» detail fotka
301
1301
KPS Brno vv4 1950
1950
1950
1974
 
  M* 1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 
» detail fotka
313
KPS Brno vv4 1950
28087
11.6.2014
2019
 
 
  M 1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
» detail fotka
315
1315
KPS Brno vv4 1950
1950
1950
1974
 
1978  M* 1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
» detail
321
1321
KPS Brno vv4 1951
1951
1951
1974
1974
  M* 1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn 
» detail fotka
322
1322
KPS Brno vv4 1951
1951
1951
1974
 
M* 1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován 
» detail
324
1324
KPS Brno vv4 1951
1951
1951
1974
 
M* 1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
» detail
325
1325
KPS Brno vv4 1951
1951
1951
1974
 
M* 1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
» detail
2
n28
4539
Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z Hernalser Waggon Fabrik B Hernalser Waggon Fabrik vv0 1876
1876
1876
1974
 
1990  dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 
» detail
3002
Škoda 21 Tr 1998
12561
2/1999
1999
4/2020
9/2021
9/2021  K* 2006: hnací náprava Rába, 2008: GO - výklopná plošina, klimatizace Ebercool, 12/2014: BS210 (čelní ex 3243, boční ex 3037), 4/2020: odstaven (najeté km), 13.9.2021: likvidace (Šrot Gebeshuber s. r. o.) 
» detail fotka
3601
Škoda 22 Tr 2003
13024
7.4.2003
25.4.2003
 
 
  K karoserie z roku 2002 původně pro předváděcí prototyp 22Tr na 600 V, z výroby ALTRO dle 21Tr (ostatní vozy Chroma 2270), kloub HG 15.0 (ostatní vozy HNG 15.3) a dílčí odlišnosti od následných vozů, 2012: GO - klimatizace Janoza CZ CoolAir A-80, lak v ÚD Medlánky (světlý interiér), nový design zadních světel, 7/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 2022-2023: GO - renovace do původního stavu (retro vůz) 
nátěr: městské schéma Kotas, červeno-šedo-bílá
» detail fotka
72
M-BM 8236
M-BM 8502
?
BO 11-75
Praga NDO 1948
65515
1948
5/1948
1964
1964
1980  G zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu 
» detail
2090
BSB 24-39
Ikarus 280.08A 1989
979
1989
1989
2001
2001
  M 1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu 
nátěr: městské schéma, vínovo-krémová
» detail fotka
187
2187
BZ 45-41
Škoda 706 RTO MTZ 1967
1967
14.3.1967
1978
1978
1979  S* 1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) 
» detail
202
2202
BZ 45-56
Škoda 706 RTO MTZ 1967
1967
17.3.1967
1979
1979
  M 1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
» detail fotka
2834
BSA 57-45
Karosa ŠM 11.1630MOC 1980
23354
1980
1980
1986
1986
  S 1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO 
nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová
» detail fotka
7216
BSB 51-56
Karosa B 732.20 1988
22567
1988
1988
2/1999
1999
  S 1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB 
nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy
» detail fotka
7382
BSC 39-54
Karosa B 732.1654.3 1994
33923
VIN
1994
1994
1.7.2014
29.4.2015
29.4.2015  S 2003: GO Zliner Zlín - BS212, ALTRO; 5/2014: odstaven, 6/2014: převezen do depozitáře TMB v Řečkovicích, 5.8.2014: převezen na letiště Tuřany 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá
» detail fotka
7607
BZM 72-37
Irisbus Citybus 12M 2071.20 2002
372
VIN
26.6.2002
7/2002
11.6.2014
6.8.2015
6.8.2015  S 6/2014: odstaven po nehodě v garážích Slatina, následně převezen do depozitáře TMB v Řečkovicích, 7.8.2014: převezen na letiště Tuřany, 9/2014: převezen zpět do Slatiny na vytěžení náhradních dílů a následně zpět na letiště 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
» detail fotka
7609
BZM 72-39
Irisbus Citybus 12M 2071.20 2002
386
VIN
26.6.2002
7/2002
14.5.2014
26.8.2015
26.8.2015  M 5/2014: odstaven, převezen do depozitáře TMB v Řečkovicích, 11.8.2014: převezen na letiště Tuřany 
nátěr: městské schéma, červeno-bílá *
» detail fotka
103
Sodomka RPA 1942
174
1942
1942
1953
1953
2008  G po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek 
» detail fotka
5003
BZ 56-51
Škoda-LIAZ 706 RTH VNP 1968
50334805
11/1968
11/1968
1997
12/1997
  montážní vůz trolejového vedení - vysokozdvižná nůžková plošina (Schörling), 1997: předán TMB 
nátěr: vínová
» detail fotka
?
5008
Praga RN 195x
195x
195x
197x
197x
1993  ? montážní vůz, 197x: po vyřazení předán TMB, odstaven na volném prostranství, 1990: zchátralý vůz vyřazen ze sbírek, 1993: sešrotován 
» detail
1
StEG Wien 400.9 1904
3161
1941
1941
1947
1947
  parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice 
» detail
10
Kraus&Co P.Lo. 1889
1889
1889
1914
1915
  jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB 
» detail fotka
CDil 301
Ringhoffer CDil 1904
66376
 
1942
1945
 
  osobní vůz se zavazadlovým oddílem pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB z ADASTu Polička, renovace v ŽOS Krnov 
» detail fotka
Cil 201
Ringhoffer Cil 1904
66374
 
1942
1945
 
  osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB ze skanzenu železničních vozidel v České Třebové, 1980-81: renovace v ŽOS Krnov 
» detail fotka
Cil 202
Ringhoffer Cil 1904
66375
 
1942
1945
 
  osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1976: předán TMB z ADASTu Adamov, 1977-78: renovace v ŽOS Krnov 
» detail fotka
Jn1
1
5
Graz M Graz vv0 1889
1889
1889
197x
197x
  nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB 
» detail fotka
4033
Schörling Hannover Schörling Kolejový brus 1969
552
1970
1970
2001
2001
  M brousicí vůz, 2001: předán TMB, vůz je v posledním provozním stavu 
nátěr: tmavě zelená *
» detail fotka
2051
Vagónka Kolín mv 1927
15.4.1973
15.4.1973
1973
1973
  H* 1972: renovace v DP Praha; 8/1991: poslední jízda v rámci 30. výročí TMB 
nátěr: DP Praha, červeno-bílá s krémovým pruhem
» detail fotka
Vypsáno celkem 61 vozů, z toho:
  • prodán/předán jinému dopravci: 51 vozů
  • sešrotován: 5 vozů
  • historický/muzejní: 5 vozů

Počty vozů dle provozoven:

  • Vozovna Medlánky: 21 vozů
  • Vozovna Husovice: 5 vozů
  • Vozovna Slatina: 5 vozů
  • Vozovna Pisárky: 4 vozy
  • Neznámá vozovna DPMB: 4 vozy
  • Vozovna Komín: 2 vozy
  • Vozovna Grmelova: 2 vozy
  • Neznámá vozovna: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů: 13. 7. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

podrobné vysvětlivky

Rychlé vyhledávání