ev. č. | typ | vyr. výr. č. |
(dodán) zařazen |
(ods.) vyř. |
šrot | v. | poznámka | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
-
|
1925
|
1925 1925 |
1969 |
vůz pro čištění kolejových žlábků, nikdy neobdržel ev. číslo, 1969: předán TMB, vůz čeká na renovaci nátěr: tmavě zelená |
» detail | ||||
6II
3III |
KPS Brno mv3 |
1904
|
1904 1904 |
1954 1954 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB |
» detail | |||
81II
40II |
KPS Brno mv6.1 |
1926
|
1926 1926 |
1968 |
P |
1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB |
» detail | ||
57
15II 815 57 |
Vagónka Studénka CMg |
1912
|
1915 1915 |
1964 1971 |
P |
ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB |
» detail | ||
140
99III |
KPS Brno + SBEPD mv6.2 |
1941
|
1941 1941 |
1970 |
H |
podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu |
» detail | ||
147
106III |
KPS Brno mv6.3 |
1943
|
1943 1943 |
1972 |
1976 | H |
1972: vyřazen, předán TMB, využit jako zdroj náhr. dílů, 1976: sešrotován |
» detail | |
107III
|
KPS Brno mv6.3 |
1943
|
1989 1989 |
|
M |
1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. {A+215} |
» detail | ||
405
116III |
KPS Brno mv6.4 |
1946
|
1946 1946 |
1968 |
H* |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB |
» detail | ||
1II
|
Lederer&Porges mv2 |
1903
|
1969 |
1971 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB |
» detail | |||
72II
32II 512 812 |
Graz mv5 |
1921
|
1921 1921 |
1963 |
H* |
1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB |
» detail | ||
52
13II 817 |
Graz mv4 |
1912
|
1912 1912 |
1964 1967 |
P |
1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 |
» detail | ||
1095
|
ČKD Tatra K2 ČKD Tatra K2MM |
1977
166556 |
1977 1977 |
4/2004 |
P |
1989: K2MM, 4/2004: odstaven, 2005: historický vůz TMB (21.7.2005 převezen na trajleru do Líšně) |
» detail | ||
120II
1120 |
KPS Brno 4MT1 |
1950
28049 |
1950 1950 |
30.4.1974 |
1985 | M* |
1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen |
» detail | |
126II
1126 |
KPS Brno 4MT1 |
1950
28055 |
1950 1950 |
30.4.1974 |
M* |
1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 |
» detail | ||
521
1521 |
ČKD Tatra T3 |
1966
156220 |
1966 30.12.1966 |
21.1.1997 |
M |
1997: TMB, vůz ve stavu před renovací {sólo} |
» detail | ||
1803
Žanetka |
ČKD DS RT6N1 |
1996
180149 |
30.5.1997 8.7.1997 |
8/2015 6/2018 |
M |
1998: reko podvozků, 2002-2003: oprava v Pars nova Šumperk, 26.9.2009: zařazení do provozu s cestujícími, 2012-2014: SP - reko brzd dle 1802 (DAKO-CZ), 2018: prodán Technickému muzeu v Brně, 21.6.2018: naložena na silniční návěs ve vozovně Medlánky, 22.6.2018: složen v depozitáři TMB v Líšni nátěr: schéma RT6N, červeno-bílá |
» detail | ||
10
503 803 4030 |
Graz mv1 |
1899
|
1900 |
1930 1971 |
1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB |
» detail | |||
129II
1129 4049 |
KPS Brno 4MT1 |
1950
28058 |
1950 1950 |
30.4.1974 1975 |
1985 | M* |
1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen |
» detail | |
134II
|
KPS Brno 4MT2 |
1950
28063 |
19.4.2017 2019 |
|
M |
1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» detail | ||
141II
1141 4056 |
KPS Brno 4MT3 |
1951
28070 |
1952 31.8.1952 |
30.4.1974 1976 |
1978 | M* |
1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen |
» detail | |
501II
1501 4101 |
ČKD Tatra T3 ČKD Tatra T3 služební |
1964
153269 |
1964 10.1.1964 |
1.8.1977 |
M |
1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB nátěr: žlutá * {sólo} |
» detail | ||
473
1473 4110 |
Tatra T2 Tatra T2 služební |
1961
151140 |
1961 13.6.1961 |
13.12.1985 24.2.1988 |
M |
12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» detail | ||
61
161 |
Graz vv1 |
1900
|
1900 1900 |
1956 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» detail | |||
79
|
Graz F Graz vv0 |
1884
|
1969 |
1971 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» detail | |||
25II
87 187 |
Graz / Ödenburg K Graz / Ödenburg vv0 |
1890
|
1890 1890-92 |
1958 1958 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» detail | |||
6
96 196 |
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L Hernalser Waggon Fabrik A Hernalser Waggon Fabrik vv0 |
1876
|
1876 1876 |
1929 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» detail | |||
205
|
Vagónka Studénka m |
1920
|
1920 1920 |
1966 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» detail | |||
214
|
Ringhoffer vv2.ringh |
1926
|
1926 1926 |
1969 |
? |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» detail | ||
215
|
Ringhoffer vv2.ringh |
1926
|
1926 1926 |
1969 |
? |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 215, 1971: TMB, 1989: vrácen zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 3/2016 - 2/2017: GO - celková renovace vozu, tryskání a oprava skříně, revize pojezdu, nové brzdové kotouče a nápravová ložiska, zcela nové veškeré dřevěné součástky |
» detail | ||
263
|
KPS Brno vv3.1 |
1939
|
1939 1939 |
1970 |
? |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» detail | ||
296
|
KPS Brno vv3.2 |
1947
|
1947 1947 |
1971 |
? |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» detail | ||
301
1301 |
KPS Brno vv4 |
1950
|
1950 1950 |
1974 |
M* |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» detail | ||
313
|
KPS Brno vv4 |
1950
28087 |
11.6.2014 2019 |
|
M |
1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» detail | ||
315
1315 |
KPS Brno vv4 |
1950
|
1950 1950 |
1974 |
1978 | M* |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |
321
1321 |
KPS Brno vv4 |
1951
|
1951 1951 |
1974 1974 |
M* |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn |
» detail | ||
322
1322 |
KPS Brno vv4 |
1951
|
1951 1951 |
1974 |
? | M* |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován |
» detail | |
324
1324 |
KPS Brno vv4 |
1951
|
1951 1951 |
1974 |
? | M* |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |
325
1325 |
KPS Brno vv4 |
1951
|
1951 1951 |
1974 |
? | M* |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |
2
n28 4539 |
Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z Hernalser Waggon Fabrik B Hernalser Waggon Fabrik vv0 |
1876
|
1876 1876 |
1974 |
1990 |
dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 |
» detail | ||
3002
|
Škoda 21 Tr |
1998
12561 |
2/1999 1999 |
4/2020 9/2021 |
9/2021 | K* |
2006: hnací náprava Rába, 2008: GO - výklopná plošina, klimatizace Ebercool, 12/2014: BS210 (čelní ex 3243, boční ex 3037), 4/2020: odstaven (najeté km), 13.9.2021: likvidace (Šrot Gebeshuber s. r. o.) |
» detail | |
3601
|
Škoda 22 Tr |
2003
13024 |
7.4.2003 25.4.2003 |
|
K |
karoserie z roku 2002 původně pro předváděcí prototyp 22Tr na 600 V, z výroby ALTRO dle 21Tr (ostatní vozy Chroma 2270), kloub HG 15.0 (ostatní vozy HNG 15.3) a dílčí odlišnosti od následných vozů, 2012: GO - klimatizace Janoza CZ CoolAir A-80, lak v ÚD Medlánky (světlý interiér), nový design zadních světel, 7/2014: klimatizace Waeco CoolAir CA RT880, 2022-2023: GO - renovace do původního stavu (retro vůz) nátěr: městské schéma Kotas, červeno-šedo-bílá |
» detail | ||
72
M-BM 8236 M-BM 8502 ? BO 11-75 |
Praga NDO |
1948
65515 |
1948 5/1948 |
1964 1964 |
1980 | G |
zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu |
» detail | |
2090
BSB 24-39 |
Ikarus 280.08A |
1989
979 |
1989 1989 |
2001 2001 |
M |
1995: po nehodě GO v DP Praha (jako poslední GO tohoto typu v Brně), 2001: předán TMB, 2005: částečná renovace, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: městské schéma, vínovo-krémová |
» detail | ||
187
2187 BZ 45-41 |
Škoda 706 RTO MTZ |
1967
|
1967 14.3.1967 |
1978 1978 |
1979 | S* |
1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) |
» detail | |
202
2202 BZ 45-56 |
Škoda 706 RTO MTZ |
1967
|
1967 17.3.1967 |
1979 1979 |
M |
1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||
2834
BSA 57-45 |
Karosa ŠM 11.1630MOC |
1980
23354 |
1980 1980 |
1986 1986 |
S |
1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová |
» detail | ||
7216
BSB 51-56 |
Karosa B 732.20 |
1988
22567 |
1988 1988 |
2/1999 1999 |
S |
1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» detail | ||
7382
BSC 39-54 |
Karosa B 732.1654.3 |
1994
33923 VIN |
1994 1994 |
1.7.2014 29.4.2015 |
29.4.2015 | S |
2003: GO Zliner Zlín - BS212, ALTRO; 5/2014: odstaven, 6/2014: převezen do depozitáře TMB v Řečkovicích, 5.8.2014: převezen na letiště Tuřany nátěr: městské schéma, červeno-bílá |
» detail | |
7607
BZM 72-37 |
Irisbus Citybus 12M 2071.20 |
2002
372 VIN |
26.6.2002 7/2002 |
11.6.2014 6.8.2015 |
6.8.2015 | S |
6/2014: odstaven po nehodě v garážích Slatina, následně převezen do depozitáře TMB v Řečkovicích, 7.8.2014: převezen na letiště Tuřany, 9/2014: převezen zpět do Slatiny na vytěžení náhradních dílů a následně zpět na letiště nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» detail | |
7609
BZM 72-39 |
Irisbus Citybus 12M 2071.20 |
2002
386 VIN |
26.6.2002 7/2002 |
14.5.2014 26.8.2015 |
26.8.2015 | M |
5/2014: odstaven, převezen do depozitáře TMB v Řečkovicích, 11.8.2014: převezen na letiště Tuřany nátěr: městské schéma, červeno-bílá * |
» detail | |
103
|
Sodomka RPA |
1942
174 |
1942 1942 |
1953 1953 |
2008 | G |
po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek |
» detail | |
5003
BZ 56-51 |
Škoda-LIAZ 706 RTH VNP |
1968
50334805 |
11/1968 11/1968 |
1997 12/1997 |
montážní vůz trolejového vedení - vysokozdvižná nůžková plošina (Schörling), 1997: předán TMB nátěr: vínová |
» detail | |||
?
5008 |
Praga RN |
195x
|
195x 195x |
197x 197x |
1993 | ? |
montážní vůz, 197x: po vyřazení předán TMB, odstaven na volném prostranství, 1990: zchátralý vůz vyřazen ze sbírek, 1993: sešrotován |
» detail | |
1
|
StEG Wien 400.9 |
1904
3161 |
1941 1941 |
1947 1947 |
parní lokomotiva pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, jméno: "Žerotín", 1941: provoz převzal DPMB, po elektrifikaci tratě sloužila v nákladní dopravě, 1947: prodej Železničnímu vojsku Pardubice, poté byla v provozu na vlečce Adast v Poličce, 1978: převezena do připravovaného skanzenu žel. vozidel v České Třebové, 1979: převzata TMB, 1987-88: částečná renovace v lokomotivním depu Brno-Maloměřice |
» detail | |||
10
|
Kraus&Co P.Lo. |
1889
|
1889 1889 |
1914 1915 |
jméno: Caroline, výr. Kraus&Co. Linz, 1914: odstavena, 1915: prodej Vojenskému stavebnímu dozoru, 1920: majetek Zbrojovky Brno, 1943: půjčena DP, 1947: vrácena Zbrojovce, 1952: předána Městskému muzeu, 1971: TMB |
» detail | |||
CDil 301
|
Ringhoffer CDil |
1904
66376 |
1942 |
1945 |
osobní vůz se zavazadlovým oddílem pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB z ADASTu Polička, renovace v ŽOS Krnov |
» detail | |||
Cil 201
|
Ringhoffer Cil |
1904
66374 |
1942 |
1945 |
osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1979: předán TMB ze skanzenu železničních vozidel v České Třebové, 1980-81: renovace v ŽOS Krnov |
» detail | |||
Cil 202
|
Ringhoffer Cil |
1904
66375 |
1942 |
1945 |
osobní vůz pro Místní dráhu Černovice - Líšeň, 1976: předán TMB z ADASTu Adamov, 1977-78: renovace v ŽOS Krnov |
» detail | |||
Jn1
1 5 |
Graz M Graz vv0 |
1889
|
1889 1889 |
197x 197x |
nákladní nízkostěnný vůz PD, 1901: převzat ED, 197x: převzat TMB, později renovován v ÚD DPMB |
» detail | |||
4033
|
Schörling Hannover Schörling Kolejový brus |
1969
552 |
1970 1970 |
2001 2001 |
M |
brousicí vůz, 2001: předán TMB, vůz je v posledním provozním stavu nátěr: tmavě zelená * |
» detail | ||
2051
|
Vagónka Kolín mv |
1927
|
15.4.1973 15.4.1973 |
1973 1973 |
H* |
1972: renovace v DP Praha;
8/1991: poslední jízda v rámci 30. výročí TMB nátěr: DP Praha, červeno-bílá s krémovým pruhem |
» detail |
Počty vozů dle provozoven: