Je tomu již přes dva roky, co se 10. dubna 2008 pod vozovnou Medlánky stala vážná nehoda KT8D5
1711 a KT8D5SU
1724.
1724 se tehdy samovolně dala do pohybu (šetření DI ukázalo, že příčinou samovolného rozjezdu byl zkorodovaný konektor nožního kontroleru tramvaje v kombinaci s dalšími okolnostmi, které předcházely plánovanému vypravení této tramvaje na zkušební jízdu s cílem lokalizovat závadu, při které se brzdový pedál choval jako jízdní). Tramvaj bez řidiče vyjela z haly vozovny Medlánky, projela vrátnicí areálu a křížením s pozemní komunikací a narazila do
1711, která najížděla na linku
1 do Řečkovic a v době nárazu stála před křižovatkou. Nehoda vzhledem k značnému rozsahu poškození, zejména vozu
1711, vyvolala okamžité spekulace a nepodložené dohady nejen o příčině nehody, ale také o dalším osudu obou tramvají. Pozornost byla věnována hlavně
1711, jejíž B článek (krajní) byl značně poškozen.
Jen co odezněly počáteční spekulace, věci se daly do pohybu. V DPMB bylo rozhodnuto, že tramvaj bude s využitím služeb externího dodavatele opravena a navíc bude v rámci opravy provedena celková generální oprava spojená s moderizací, včetně dosazení nízkopodlažního článku, jakou podstupují každoročně 3 tramvaje KT8.
V červenci 2009 byl poškozený "B" článek KT8
1711 na trajleru společně se středním článkem odvezen do KOS Krnov, kde proběhla oprava poškozené skříně "B" článku.
Po návratu "B" článku počátkem září 2009 zpět do medláneckých ústředních dílen byla na tramvaji provedena oprava v rozsahu GO s dosazením nízkopodlažního článku Pragoimex ML8LF. Oproti všem předešlým modernizacím dostala
1711 navíc klimatizaci obou kabin řidiče značky Janoza CZ. Toto vylepšení ale bylo v kolizi s původně umístěným odpojovačem v kabině A, proto bylo toto zařízení přesunuto do uzamykatelné skříňky ve stropě v prostoru cestujících za A kabinou (dle vzoru vozů T6A5).
Novotou zářící tramvaj KT8D5R.N2
1711 s dosazenými klimatizacemi se poprvé od nehody podívala za brány vozovny 6. dubna 2010. Následovalo několik dalších zkušebních jízd završených TBZ, aby poté mohla být tramvaj předána na vozovnu (9. dubna), kde započala již tradiční měsíční čekací lhůta pro povolení změny typu Drážním úřadem. Do pravidelného provozu s cestujícími se
1711 vrátila v pátek 14. května 2010. Nezbývá než doufat, že bude mít tato KT8 více štěstí než doposud.
číst dále