Po náročné čtyřdenní cestě projely ve čtvrtek 31. března po poledni branami areálu lodní dopravy dva trajlery s novými loděmi pro Brněnskou přehradu. Dostanou, jak jsme již
zmínili, jména partnerských měst města Brna -
Vídeň a
Utrecht. Na hladinu ale hned nevyplují, musí se nejprve podrobit dokončovacím pracem. Ty zahrnují například lakování do červeno-modrých barev, montáž kamerového systému nebo montáž kabiny kapitána a zábradlí na horní palubě. Po dokončení těchto úprav se konečně podívají na vodu, před zahájením ostrého provozu ale nejprve podstoupí několik zkušebních plaveb.
Slavnostního uvedení do provozu se podle plánu dočká jako první loď
Vídeň, a to dne 14. května. V tento den si zároveň připomeneme výročí 65 let lodní dopravy (první lodě na tehdy Kníničské přehradě vypluly 5. května 1946). O dva týdny později, 28. května, bude pak slavnostně na hladinu spuštěna loď
Utrecht, tentokrát při příležitosti zahájení letošního ročníku festivalu Brno - město uprostřed Evropy.
Ti, kdo se nemohou dočkat provozu lodí na přehradě, mohou přijít do přístaviště v Bystrci už 16. dubna. Na tento den je na desátou hodinu naplánováno již tradiční slavnostní zahájení plavební sezóny s nástupem kapitánů, o půl jedenácté pak vyplují lodě na krátkou okružní plavbu, při níž se bude moci zdarma svézt i veřejnost, a v 11:30 pak vypluje první pravidelný spoj podle letošního plavebního řádu.
Pro úplnost ještě doplňme pár technických údajů nových lodí, shodných také s již rok provozovanou lodí
Lipsko:
Délka trupu: 25 m
Šířka trupu: 6,22 m
Maximální ponor: 1,15 m
Hmotnost prázdné lodi: 58 t
Obsaditelnost: 200 osob
Max. rychlost: 15 km/h
Výtlak: 90 t
číst dále