Už
v pondělí 25. listopadu 2013 se cestující v Brně dočkají dlouho očekávaných SMS jízdenek.
Prostřednictvím mobilního telefonu bude možné zakoupit dva druhy jízdních dokladů:
- jízdenku na 75 minut za 29 Kč
- jízdenku na 24 hodin za 99 Kč
Pro nákup jízdenky je možné použít některý ze tří způsobů:
-
Odeslání SMS ve tvaru
BRNO (jízdenka za 29 Kč) nebo
BRNOD (jízdenka za 99 Kč) na telefonní číslo
90206.
-
Prozvonění telefonního čísla
910 902 029 (jízdenka za 29 Kč) nebo
910 902 099 (jízdenka za 99 Kč). Telefonní číslo cestujícího předtím musí být registrováno zavoláním na telefonní číslo
900 902 000 nebo na internetových stránkách
www.na-zavolanou.cz.
- Nákup prostřednictvím aplikace
Sejf pro chytré telefony. Je určena pro telefony s operačním systémem iOS nebo Android a umožňuje provádět platby přímo z mobilního telefonu.
Po odeslání SMS / prozvonění přijde odesílateli do 2 minut SMS zpráva se všemi potřebnými údaji, zejména s uvedením druhu jízdenky, časové a zónové platnosti a s kontrolními kódy. SMS jízdenka platí pouze v linkách 1 - 99 v zónách 100 a 101, tzn. neplatí ve vlacích a v regionálních autobusových linkách.
Pokud dojde omylem ke smazání jízdenky, je možné získat její duplikát odesláním SMS ve tvaru
BRNOA na telefonní číslo
9000603.
V případě odeslání SMS nebo prozvonění služba funguje pouze se SIM kartou českého operátora s aktivovanou službou SMS Premium. Při využití aplikace Sejf je možné jízdenku zakoupit i se zahraničním telefonním číslem.
Při přepravní kontrole je cestující povinen prokázat se mobilním telefonem se zobrazenou SMS zprávou a umožnit ověření kontrolních kódů. Pokud není možné z příčin na straně cestujícího ověřit platnost SMS jízdenky, považuje se cestující za cestujícího bez platného jízdního dokladu. SMS jízdenka musí být odeslána přímo poskytovatelem služby, nesmí být nijak upravována a musí být zakoupena před nástupem do vozidla.
Potřebuje-li cestující daňový doklad, je možné si jej nechat v elektronické podobě vystavit na adrese
smsjizdenky.dpmb.cz. Je přitom nutné zadat telefonní číslo, ze kterého byla SMS jízdenka zakoupena, a kontrolní HASH kód.
V případě nedoručení SMS jízdenky nebo jiného problému je možné uplatnit reklamaci, nejpozději ale do 2 měsíců ode dne vzniku problému. Reklamaci je možné podat buď na stránce
smsjizdenky.dpmb.cz, nebo vyplněním a odevzdáním reklamačního formuláře, který bude k dispozici ve všech prodejnách DPMB. Reklamace vyřizuje společnost Direct Pay.
Službu poskytuje společnost Direct Pay, s. r. o., technicky ji zajišťuje společnost ERIKA, a. s.
číst dále