V dílnách těžké údržby v Komíně jsou nadále prováděny generální opravy na trolejbusech typu 21Tr. Aktuálně se zde nacházejí vozy
3023 a
3027, naopak na trolejbusech
3017 a
3020 byly opravy dokončeny. V plánu na letošní rok jsou mj. i vozy
3010 a
3014, které již nyní nezasahují do provozu a čekají na přistavení do dílen. Nejen během generálních oprav, ale také během středních jsou na vozidla dosazovány nové klimatizace kabiny řidiče Waeco CoolAir CA RT880. Vůz
3038II obdržel, stejně jako
3019, během tohoto stupně opravy nová zadní světla typu Citelis.
Do provozu se po delší odstávce z důvodu poruchy diferenciálu vrátil trolejbus
3278. Dále zůstávají odstaveny vozy
3056II a
3617. Trolejbus
3056II obdrží hnací nápravu z vozu
3014, na něhož bude během GO dosazena nová hnací náprava ZF.
Na vozech typu 31Tr byl přehrán software brzdového asistenta EBS a probíhají změny nastavení aktivace staniční brzdy v palubním počítači pohonu tak, aby brzdění bylo plynulejší a nedocházelo k nežádoucímu nouzovému zabrzdění, či k nežádoucí aktivaci staniční brzdy. Tento software byl před přehráním do všech vozidel tohoto typu zkoušen na trolejbusech
3619,
3620 a
3639. Na vozech
3625 a
3626 byl koncem minulého roku zkoušen také nový software pro jízdu při námraze.
Z důvodu nedostatku sólových vozidel dochází často k zápůjčkám trolejbusů 14Tr, popř. 21Tr. Například trolejbus
3275 je od září 2015 zapůjčen do vozovny Slatina. Ve vozovně Komín již sice není oficiálně deponován žádný vysokopodlažní vůz, avšak některé kurzy zůstaly bez garance nízkopodlažního vozidla právě pro případ těchto zápůjček.
Dále došlo k dalším úpravám na pracovním voze (ev. č.
3239). Kromě úpravy a uspořádání ovládacích prvků na palubní desce, včetně odlišného umístění palubního počítače, došlo k navýšení objemu nádrží na ředěný fridex. Nyní tak není nutné během nočního protahu projíždět vozovnou za účelem doplnění této kapaliny, která vystačí na průjezd celé sítě včetně slatinské větve, kde minulou zimu sloužil jako pracovní vůz trolejbus
3227, který byl prodán a vyhřívané botky jsou nyní zpět na voze
3018.
Na trolejbuse
3618 byla sjednocena pozice levého zpětného zrcátka s ostatními vozy tohoto typu. Na vozidlech
3047II a
3052II probíhají zkoušky uhlíkových smyků od různých výrobců.
Posledními novinkami v oblasti trolejového vedení je výměna křížení na Konečného náměstí a na Tomkově náměstí. Ve druhém případě tak byl umožněn výjezd od vozovny Husovice směrem na Merhautovu přes křížení s trolejovým vedením ED pod proudem. Dále je plánováno zvýšení hranice maximální povolené rychlosti průjezdu některými výhybkami.
číst dále