Trolejbusové aktuality většinou začínají shrnutím činností těžké údržby, a to především generálních oprav. TÚ se však v poslední době přeorientovala zejména na provádění středních oprav a tzv. SO+ vozidel 21Tr a 22Tr, tj. rozšířených středních oprav s potřebným vyvařením karoserie dle stavu vozu pro jeho udržení v provozu do dodání nových vozidel. O této změně jsme již informovali v aktualitě
Obnova vozového parku trolejbusů.
Stále platí, že posledním trolejbusem typu 21Tr, který podstoupí GO je
3030, která se aktuálně nachází v dílnách, byť prioritou jsou nyní již zmíněné střední opravy a oprava tak bude trvat déle než obvykle. Střední opravy byly v poslední době provedeny nebo jsou aktuálně prováděny mj. na vozech
3038II,
3040II,
3042II,
3218,
3254,
3504,
3605. Na možné přistavení k tomuto stupni opravy eventuálně čekají trolejbusy ev. č.
3005,
3057II a
3060II, které jsou nyní odstaveny v areálu vozovny Komín. Vůz
3005 měl být přistaven do dílen již v listopadu minulého roku, došlo však k zahoření v přední části vozu (u kabiny řidiče, schrána topení kabiny). K zahoření, tentokrát ve střešním kontejneru s výzbrojí, došlo také letos v únoru na trolejbusu
3615.
V prosinci 2019 obdržel vůz
3064II diodové transparenty BUSE původem ze zkušebního trolejbusu SOR TNB 12
3703. Rovněž pracovní vůz
3239 obdržel nové, resp. zánovní, transparenty, a to BS210 s atypickým provedením čelního transparentu pouze v pravé polovině čelního okna. Bylo také instalováno vnější osvětlení dveřních prostor dle autobusů Karosa řady 900, přičemž signalizace "Nevystupujte – nenastupujte" byla nahrazena zdvojeným osvětlením dveřního prostoru. Trolejbusy
3023 a
3024 pak obdržely hnací nápravy ZF.
Definitivně odstavené vozy
3267,
3269 a
3277 byly na konci uplynulého roku odvezeny ke šrotaci. Naopak odstavený trolejbus
3276 byl po potřebných úpravách, spočívajících mj. v instalaci RIS II, zařazen zpět do provozu. Ke znovuzprovoznění může dojít i v případě odstaveného vozu
3275.
číst dále