Rekonstrukce tramvají K2
V 80. letech byly v dílnách DPmB provedeny tzv. malé modernizace s přepínáním
sériového a sério-paralelního řazení trakčních motorů. Toto mělo šetřit
energii odebíranou vozy při rozjezdu. Více jak polovina vozů byly takto přestavěna,
přičemž později bylo toto přepínání u drtivé většiny vozů zrušeno kvůli
problémům s přepínáním motorových skupin. Takto upravené vozy jsou označené jako
K2MM. Jelikož však bylo potřeba najít řešení jak prodloužit jejich
životnost, protože nákup nových vozidel nepřipadal v úvahu díky nedostatku
finančních prostředků, bylo rozhodnuto prodloužit jejich životnost formou zásadní
rekonstrukce dle vybraného projektu Ing. arch. Patrika Kotase, který počítal s
použitím zcela nového vzhledu vozidla (vč. jeho interiéru) za použití nových
konstrukčních prvků, a to podle vzoru předsunutého projektu
rekonstrukce vozu T3R ev.č. 1615 v ČKD Tatra. Tyto vozy jsou označeny jako K2R.
Protože prvotní spolupráce na projektu K2R s firmou Královopolská strojírna Brno
nevedla k rychlému konci, musely být první dva prototypy vozu K2R (ev.č. 1066 a 1018)
dokončeny v ústředních dílnách DPmB. Další vozy již rekonstruovala firma Pars
nova Šumperk. Na typ K2R byly rekonstruovány vozy ev.č. 1003, 1018, 1028, 1039, 1053,
1064 a 1066.
Technická specifikace provedení vozů K2R:
|
- oprava karoserie (vč. antikorozní povrchové úpravy)
- nová moderní čela "KOTAS"
- lepené plechy vnějších bočnic
- nové řešení interiéru
- nový nátěr v kombinaci barev šedá + červená + bílá
- protiskluzová podlahová krytina ALTRO D25, vytažená do bočnic (ochrana proti
zatékání vody)
- nové vnitřní obložení interiéru
- ošetření madel speciálním nástřikem (červené, později oranžové barvy)
- zářivkové osvětlení interiéru s individuálními střídači na palubní napětí
24V DC
- sedadla C.I.E.B. Kahovec Brandýs n/Orlicí typu Nova 320 s čalouněním od firmy s
novým stojanem (noha) umožňujícím snadnější úklid vozidla, v klasickém uspořádání
2+1, přičemž poslední sedadlo je otočené proti směru jízdy
- elektrické odporové vytápění interiéru v bočnicích
- informační systém BUSE (linková orientace tvořená vnějšími transparenty BS 110,
zabudovanými ve střeše a vnitřními tably BS 120 při ponechání palubního
počítače SAVS BCU 02, později nahrazeným počítačem BUSE BS 100)
- digitální elektroakustická ústředna EPIS 2.36 NMR
- okna s determálními skly od firmy Hády Metal s výklopnou horní částí
- malé větrací klapky ve střeše (větší výklopný úhel)
- vně výklopné dveře BODE s pohony BODE (vozy 1018 a 1066) s poptávkovým otevíráním dveří cestujícími,
ostatní vozy (1003, 1028, 1039, 1053, 1064) dveře IFE s dveřními pohony IFE poptávkovým
systémem otevírání dveří cestujícími
- nová, zcela uzavřená kabina řidiče s integrovanou skříní, ručním řadičem
Schaltbau s funkcí mrtvého muže a nový řídící panel
osazený ovladači EAO série 04
- nový zadní pojezd
- polopantograf s elektrickým ovládáním. Vozy 1003, 1028, 1039, 1053: Stemmann Fb500,
vůz 1064: Stemmann Fb700, vozy 1018, 1066: LEKOV EPDE 01-2600
- elektrohydraulická kotoučová brzda středního podvozku Hanning a Kahl s
protismykovou a protiskluzovou ochranou. V současnosti jsou při Velkých Opravách tyto
brzdy nahrazovány původními elektromechanickými kotoučovými brzdami
- mazání okolků
- výzbroj TV8 s GTO tyristory a rekuperací brzdné energie
- statický měnič SMTK 8.0 - Alstom (dnes Cegelec) jako náhrada motorgenerátoru
|
Vzhledem k nedostatku finančních prostředků na tyto rekonstrukce, bylo
rozhodnuto o jejich dalším provádění v menším rozsahu, a to v následující
posloupnosti: K2R03 (TV8), K2T (TV14), K2R03-P (TV Progress), K2P,
(TV Progress) a modernizace menšího rozsahu.
Technická specifikace provedení vozů K2R03:
Narozdíl od vozů K2R byly ponechány tyto původní prvky:
|
- elektromechanická kotoučová brzda středního podvozku
- skládací dveře doplněné o nové dveřní pohony od firmy IGE.CZ s ochranou proti
sevření, novými dveřními prvky (nouzové otevření, signalizace zavírání,
osvětlení prostoru dveří) a poptávkovým systémem otevírání dveří cestujícími
(ovladače EAO - série 56 a 84)
- původní sedačky doplněné částečným polstrováním od firmy C.I.E.B. Kahovec
Brandýs n/Orlicí (čalouněné podušky a opěrky), s novým stojanem (noha) umožňujícím
snadnější úklid vozidla, v klasickém uspořádání 2+1, přičemž poslední sedadlo
je otočené proti směru jízdy
- původní okna s posůvným horním dílem
- nebylo použito mazání okolků
- polopantograf Stemmann Fb700 s elektrickým ovládáním (u vozu 1027 při VP zaměněn za typ Fb500,
vozy 1079 a 1081 LEKOV EPDE 01-2600)
|
Vozy K2R03 již mají palubní počítač BUSE BS 100 a reflektory jiného typu
(čelní z automobilu Peugeot Boxer a zadní koncová světla z Opelu Astry). Vozy ev.č.
1079, 1081 byly dokončeny v ústředních dílnách DPmB, proto jsou mírně odlišné od
ostatních vozů (rekonstrukce v Pars nova Šumperk). Rekonstrukcí na typ K2R03 prošly
vozy ev.č. 1027, 1029, 1037, 1059, 1060, 1079 a 1081.
Při velkých opravách vozů K2R a K2R03 jsou dosazovány osvěžovací jednotky kabiny
řidiče TRAV-L-COOL
Technická specifikace provedení vozů K2R03-P:
Narozdíl od K2R03 mají:
|
- tranzistorovou výzbroj Alstom (dnes Cegelec) TV Progress
- klimatizaci kabiny řidiče TRAV-L-COOL (kromě vozu ev.č. 1040 -- dosazena při první velké prohlídce)
- polopantograf LEKOV EPDE 01-2600
- tři sedadla u kloubu zrušena a přesunuta do zadního článku, kvůli instalaci
části výzbroje
- vytápění interiéru je zajištěno podsedákovými topnicemi s
integrovaným ventilátorem od firmy MEP Postřelmov
- hliníkové skládací dveře Pars Komponenty (kromě vozu ev.č. 1040)
- transparenty BUSE Blansko BS210 s technologií DOT LED
(kromě vozu ev.č. 1040)
|
Takto byly rekonstruovány vozy ev.č. 1030, 1040 a 1049.
Technická specifikace provedení vozů K2T:
|
- oprava karoserie (vč. antikorozní povrchové úpravy), dosazení rovných plechů
vnějších bočnic
- úprava čel pro zabudování informačního transparentu
- tranzistorová výzbroj ČKD - TV14
- nahrazení motorgenerátoru statickým měničem SMTK 8.0 - Alstom (dnes Cegelec)
- pískovače s elektrickými pohony DIOSS
- upravená kabina řidiče s integrovanou skříní
- modernizovaný pult řidiče
- ruční řadič LEKOV KRD 42 s funkcí mrtvého muže
- nový zadní pojezd
- na zadní čelo přidány tři svítilny jako u vozů T3SU: bílá - couvání
(uprostřed) a dvě červené - nouzové brzdění
- pod směrové svítilny na předním čele přidáno bílé poziční světlo
- informační systém BUSE (palubní počítač BS 100, vnější transparenty BS 110
zabudované ve střeše a vnitřní panely BS 120)
- digitální elektroakustická ústředna EPIS 2.36 NMR
- zářivkové osvětlení interiéru s individuálními střídači
- nové dveřní pohony od firmy IGE.CZ s ochranou proti sevření, novými dveřními
prvky (nouzové otevření, signalizace zavírání, osvětlení prostoru dveří) a
poptávkovým systémem otevírání dveří cestujícími (ovladače EAO - série 56 a
84)
- původní sedačky doplněné částečným polstrováním od firmy C.I.E.B. Kahovec
Brandýs n/Orlicí (čalouněné podušky a opěrky), s novým stojanem (noha) umožňujícím
snadnější úklid vozidla, v klasickém uspořádání 2+1, přičemž poslední sedadlo
je otočené proti směru jízdy
- elektrické odporové vytápění v bočnicích (dle tramvají T6A5)
- nové vnitřní obložení interiéru a nové gumové koberce, vytažené do bočnic
(ochrana proti zatékání vody)
- ošetření madel speciálním nástřikem
|
Takto byly rekonstruovány vozy ev.č. 1033, 1038,
1044 a 1054.
Technická specifikace provedení vozů K2P:
|
- oprava karoserie (vč. antikorozní povrchové úpravy), dosazení rovných plechů
vnějších bočnic (u vozu ev.č. 1048 lepené plechy - oprava skříně v Ostravě )
- úprava čel pro zabudování informačního transparentu
- nový zadní pojezd
- tranzistorová pulsní výzbroj Alstom (dnes Cegelec) TV Progress
- nahrazení motorgenerátoru statickým měničem SMTK 8.0 - Alstom (dnes Cegelec)
- polopantograf LEKOV EPDE 01-2600 (u vozu ev.č. 1119 ponechán původní nůžkový
sběrač)
- ruční řadič LEKOV KRD 42 s funkcí mrtvého muže
- upravená kabina řidiče s integrovanou skříní
- modernizovaný pult řidiče, u nověji rekonstruovaných vozů je plně osazen novými
ovladači (nová jsou též signalizační tlačítka pro cestující)
- pískovače s elektrickými pohony DIOSS
- na zadní čelo přidány tři svítilny jako u vozů T3SU: bílá - couvání
(uprostřed) a dvě červené - nouzové brzdění
- pod směrové svítilny na předním čele přidáno bílé poziční světlo
- informační systém BUSE (palubní počítač BS 100, vnější transparenty BS 210 s
technologií DOT LED a vnitřní tabla BS 120)
- digitální elektroakustická ústředna EPIS 2.36 NMR
- nové dveřní pohony od firmy IGE.CZ s ochranou proti sevření, novými dveřními
prvky (nouzové otevření, signalizace zavírání, osvětlení prostoru dveří) a
poptávkovým systémem otevírání dveří cestujícími (ovladače EAO - série 56 a
84)
- u některých vozů dosazeny nové dveře dvojího typu (vozy 1041, 1052, 1062 a
1107 plastové dveře SKD s lepenými skly, vozy 1026, 1031, 1080, 1097, 1116 a 1118 hliníkové dveře
Pars Komponenty)
- původní sedačky doplněné částečným polstrováním od firmy C.I.E.B. Kahovec
Brandýs n. Orlicí (čalouněné podušky), s novým stojanem (noha) umožňujícím
snadnější úklid vozidla, v klasickém uspořádání 2+1, přičemž poslední sedadlo
je otočené proti směru jízdy
- elektrické odporové vytápění v bočnicích (dle tramvají T6A5)
- nové vnitřní obložení interiéru a nové gumové koberce vytažené do bočnic
(ochrana proti zatékání vody)
- ošetření madel speciálním nástřikem (Komaxit)
|
Do roku 2002 byly takto rekonstruovány vozy ev.č. 1023, 1024, 1026, 1031, 1032,
1036, 1041, 1042, 1046, 1047, 1048, 1051, 1052, 1062, 1077, 1085, 1086, 1107, 1116, 1118 a
1119.
Na konci roku 2002 byly odeslány dva vozy ev.č. 1080 a 1097 do firmy Pars Nova
Šumperk, kde prošly rekonstrukcí na typ K2P. Oproti ostatním vozům K2P jsou vybaveny
chladící jednotkou kabiny řidiče TRAV-L-COOL, vytápění topnicemi od firmy MEP Postřelmov,
protiskluzovou podlahovou krytinou ALTRO, vnitřním elektronickým panelem BS 170 zobrazujícím
jednotlivé zastávky na trase, výchozí i cílovou stanici, čas, pásmo i další
informace a obdržely nátěr dle nového designového manuálu DPMB
(dle tramvají T6A5 a KT8D5N).
Technická specifikace GO spojených s modernizací:
|
- oprava karoserie (vč. antikorozní povrchové úpravy), dosazení rovných plechů
vnějších bočnic
- úprava čel pro zabudování informačního transparentu
- nový zadní pojezd
- elektrický stahovák pantografu LEKOV
- na zadní čelo přidány tři svítilny jako u vozů T3SUCS: bílá - couvání
(uprostřed) a dvě červené - nouzové brzdění
- pod směrové svítilny na předním čele přidáno bílé poziční světlo
- informační systém BUSE (palubní počítač BS 100, vnější transparenty BS 210 s
technologií DOT LED a vnitřní tabla BS 120)
- nové dveřní pohony IGE.CZ s ochranou proti sevření, novými dveřními prvky
(nouzové otevření, signalizace zavíraní, osvětlení prostoru dveří) a
poptávkovým systémem otevírání dveří cestujícími (ovladače EAO - série 56 a
84)
- původní sedačky doplněné částečným polstrováním od firmy C.I.E.B. Kahovec
Brandýs n/Orlicí (čalouněné podušky)
- nové vnitřní obložení interiéru a nové gumové koberce vytažené do bočnic
(ochrana proti zatékání vody)
- ošetření madel speciálním nástřikem
|
Takto byly modernizovány vozy ev.č. 1120, 1121, 1124, 1127 a 1129.
U vozu ev.č. 1070 byly v roce 1998 zkušebně instalovány dveřní pohony Bahoza,
vůz byl vybaven transparenty BUSE a poptávkovým systémem otevírání dveří
cestujícími (ovladači EAO - série 56 a 84). Po nehodě na Lesné v roce 2001 byl
dlouhodobě odstaven a k 31.12.2003 vyřazen.
Technická specifikace velkých prohlídek (oprav) - VP:
|
- oprava vozové skříně a všech elektrických i mechanických částí
- dříve dosazování rovných plechů vnějších bočnic
- provedení karosářských a lakýrnických prací
- výměna opotřebovaných a vadných součástek
- nové vnitřní obložení interiéru a nové gumové koberce vytažené do bočnic
(ochrana proti zatékání vody)
- nová tlačítka na ovládacím pultu řidiče a též i v salonu pro cestující (u
nověji opravených vozů)
- ošetření madel speciálním nástřikem
- částečné polstrování původních sedaček (čalouněnými poduškami od firmy C.I.E.B.
Kahovec Brandýs n/Orlicí)
- nové dveřní prvky (signalizace zavírání, osvětlení prostoru dveří)
- na zadní čelo přidány tři svítilny jako u vozů T3SU: bílá - couvání
(uprostřed) a dvě červené - nouzové brzdění
- od roku 2008 poptávkový systém otevírání dveří cestujícími (ovladače EAO)
- od roku 2003 jsou vozy opatřovány vnějším i vnitřním nátěrem dle
nového design manuálu DPMB (dle tramvají T6A5 a KT8D5N)
|
Na voze ev. č. 1110 byly v roce 2000 až 2001 zkoušeny nové dveře -
druhé byly polské výroby, třetí plastové od firmy SKD Trade s lepenými skly. V roce 2001 byly
druhé dveře vráceny původní, třetí ponechány plastové.
Všeobecný trend zavádění moderních nízkopodlažních vozidel DPmB
následuje nákupem nových nízkopodlažních vozidel (ANITRA, RT6N1, CITYBUS, 21Tr,
22Tr). Vzhledem k tomu, že je ale také potřeba prodloužit životnost již zastaralých
tramvají a pořizovací ceny nových vozidel nejsou zrovna nejnižší, rozhodl se DP
provést modernizaci tramvaje řady K2 obdobným způsobem jako u tramvají KT8D5(R-N2), a
to vložením středního (třetího) nízkopodlažního článku. Pro realizaci projektu K3R-N,
jak je vozidlo označeno, byla firmě Pars nova a.s. prodána tramvaj K2 ev.č. 1065. Zde
vozidlo prošlo modernizací obdobnou jako u vozů K2R, byl doplněn prostřední
nízkopodlažní článek, čímž se vůz stal částečně nízkopodlažní a vůz obdržel evidenční
číslo 1751.
Přehled vozů najdete v evidenci.
Technická specifikace provedení vozu K3R-N:
|
- oprava karoserie (vč. antikorozní povrchové úpravy), nová moderní čela
"KOTAS" (vozy 1753 a 1754 nová vozová skříň)
- vnější i vnitřní nátěr dle nového design manuálu DPMB (dle tramvají T6A5 a KT8D5N)
- dosazení nového středního nízkopodlažního článku s výsuvnou nájezdovou
plošinou pro vozíčkáře a místem pro dva invalidní vozíky, resp. kočárky
- lepené plechy vnějších bočnic
- protiskluzová podlahová krytina ALTRO Chroma 2270, vytažená do bočnic
(ochrana proti zatékání vody)
- nové vnitřní obložení interiéru
- ošetření madel nástřikem Komaxit
- zářivkové osvětlení interiéru s individuálními střídači na palubní napětí
24V DC
- polstrovaná sedadla C.I.E.B. Kahovec typ Nova 600 s čalouněním od firmy
Brandýs n/Orlicí, s novým stojanem (noha) umožňujícím snadnější úklid vozidla
- vytápění interiéru teplovzdušnými podsedákovými agregáty od firmy MEP Postřelmov
(o topném výkonu 18kW)
- informační systém BUSE (palubní počítač BS 100, vnější transparenty BS 210 s technologií
DOT LED, panel BS 170 zobrazující jednotlivé zastávky na trase, výchozí i
cílovou stanici, čas, pásmo i další informace a vnitřní tabla BS 120)
- digitální elektroakustická ústředna EPIS 2.36 NMR
- sběrnice IBIS
- okna s determálními skly od firmy Pars Komponenty s výklopnou horní částí
- malé větrací klapky ve střeše (větší výklopný úhel)
- nové skládací dveře od firmy Pars Komponenty s pohony od firmy IGE.CZ s ochranou
proti sevření a novými dveřními prvky (nouzové otevření, osvětlení
prostoru dveří, signalizace zavírání)
- poptávkový systém otevírání dveří cestujícími (ovladače EAO - série 56 a 84)
- nová, zcela uzavřená kabina řidiče s integrovanou skříní
- ruční řadič LEKOV KRD 42 s funkcí mrtvého muže
- nový řídící pult osazený ovladači od firmy EAO, tachografem MESIT a
diagnostickými zobrazovacími jednotkami
- nový zadní pojezd
- dálkově ovládané vyhřívané zpětné zrcátko Bahoza HZZ1
- klimatizace kabiny řidiče BREMA
- vyhřívaná a pneumaticky odpružená anatomická sedačka řidiče od firmy C.I.E.B.
Kahovec Brandýs n. Orlicí
- elektricky ovládaný polopantograf LEKOV EPDE 01-2600 (vozy 1753 a 1754 Stemmann-Technik Fb800)
- zdvojená trakční výzbroj TV Progress od firmy CEGELEC s rekuperací brzdné energie
a nadřazeným řídícím a diagnostickým systémem CECOMM (Cegelec)
- statický měnič CEGELEC SMT 6.3 jako náhrada motorgenerátoru (napájení palubní
sítě 24 V ss a dobíjení baterie)
- pro napájení střídavých palubních sítí je použit statický měnič SMTS 7.5N
- protismyková a protiskluzová ochrana (elektricky ovládané pískovače, automatický
mikroprocesorový regulátor výzbroje)
- nová kotoučová brzda DAKO M1 na všech nápravách
- elektromagnetický brzdič LA13
- regulátor mechanické brzdy ERB-4 (Bahoza)
- centrální mazání Tribos
- poháněno je všech 8 náprav a vozidlo je tedy 100 % adhezní
|
Od roku 2008 jsou také prováděny rekonstrukce vozů K2
za použití nové vozové skříně VarCB3LF2 (KOS Krnov) se dvěma nízkopodlažními
prostory mezi podvozky. Laminátová čela vozu i boční oplechování je přichyceno
pružným lepícím tmelem. Tónovaná bezpečnostní okna firmy Finnlamex jsou ke skříni uchycena lepeným spojem.
V oblasti podvozků jsou ke skříni pomocí pantů připevněny laminátové plenty, které výrazně snižují
hlučnost vozidla. Silnoproudá i slaboproudá kabeláž je vedena odděleně v plastových trubkách
pod střechou i pod podlahou vozidla, mezi články je propojena konektory. Oba články skříně
jsou propojeny pomocí kloubového spojení. Přechodový měch je vyroben z nánosovaného textilu.
Oproti vozům K2 mají vozy VarioLF2R.E odlišná čela (provedení Pelikán) s jiným rozmístěním
vnějšího osvětlení. Díky nízkopodlažním částem se zcela liší i uspořádáním a vybavením interiéru.
Kontejnery pohonů včetně odpojovače jsou umístěny na střeše vozidla.
Technická specifikace provedení vozů VarioLF2R.E
|
- nová vozová skříň VarCB3LF2
- 3 hnací plně otočné podvozky typu KOMFORT s dvojím vypružením
- střídavá trakční výzbroj TV EUROPULSE (Cegelec) s IGBT tranzistory a rekuperací brzdné energie,
umístěná do kontejnerů
- asynchronní trakční motory TAM 1004 C/R (Pragoimex) o výkonu 6 x 90 kW
- polopantograf Stemmann-Technik Fb800
- linkový stykač SL11 (Alfa Union)
- pulsní měnič Cegelec CAC 165 B
- statický měnič Cegelec SMTK 8.0/001
- přídavný statický měnič pro klimatizaci kabiny řidiče Cegelec SMTS 7.5
- odpojovač Lekov SPO 1M4-15L24W4
- akumulátorová baterie 17 KPH 150P s centrálním doléváním (SAFT FERAK Raškovice)
- řídící a diagnostický systém elektrické výzbroje Cegelec CECOMM - sběrnice CAN
- vytápění kabiny řidiče: kalorifer TAU 02/N4 s ventilátorem (Alfa Union), chlazení kabiny řidiče:
klimatizace Thermoking RAC 4 DP, vytápění salónu: 4 topnice RT3/2
(MEP Postřelmov) umístěné pod sedadly
- protiskluzová podlahová krytina ALTRO Chroma 2270 v bezspárovém provedení, vytažená do bočnic
(ochrana proti zatékání vody), kanálky pro odtok vody
- salon je vybaven sedadly C.I.E.B. Kahovec VOGEL S 600/2 s potahem dle designu DPMB v uspořádání 2+1
ukotvenými do bočnic. Madla jsou ošetřena Komaxitem, odvětrávání je zajištěno pěti
výklopnými střešními klapkami.
- elektricky ovládaná výsuvná plošina NP04 S.04 (CTS servis Okřínek)
- kotoučové brzdy M1 (DAKO-CZ)
- kolejnicové brzdy Alfa Union FC34 (6x70 kN)
- kabina řidiče z hliníkových profilů je od salonu oddělena hliníkovou zástěnou s posuvnými
dveřmi uzamykatelnými v krajních polohách. Nový pult řidiče je vybaven kolébkovými ovladači (shodné s Anitrou).
Sedadlo řidiče od firmy C.I.E.B. Kahovec typu 5 je vybaveno vestavěným kompresorem pro odpružení
a opěrkami pro hlavu i ruce. Kabina dále obsahuje sluneční clonu 563F108 Hapich. Na čelním skle
je umístěn velkoplošný stěrač PAI Beroun s integrovaným cyklovačem.
- ruční řadič Alfa Union HH 220 39 s dvěma stupni kolejnicových brzd, funkcí mrtvého muže a
integrovaným tlačítkem elektrického zvonce
- kamerový systém AVENET (2 kamery vně vozidla, dvě kamery v interiéru, displej v kabině řidiče),
neumožňuje záznam
- elektricky stavitelné zrcátko MEKRA umístěné na rameni BAHOZA
- 4 pískovače dle vozů KT8 s elektrickým sypačem upravené pro vnější plnění
- informační systém BUSE Blansko a komponenty RIS (palubní počítač BS 100, vnější
transparenty BS 210 s technologií DOT LED, panel BS 170 zobrazující
jednotlivé zastávky na trase, výchozí i cílovou stanici, čas, pásmo
i další informace a vnitřní tabla BS 120 označovače Mikroelektronika NJ24C_DP (4x),
akustická ústředna EPIS 2.45 NMR, fónická stanice Motorola GM 660, datové radiostanice MR25 + MR900,
přijímač GPS 35-HVS, GPS 16-HVS, integrovaná jednotka napájení IJN 10)
- hliníkové dveře DOPP TRADE s pohony od firmy IGE.CZ s ochranou proti sevření
- poptávkový systém otevírání dveří cestujícími (ovladače EAO)
- stropní zářivková svítidla MINILUX (SEC NITRA)
- tlakové mazání okolků Tribotec OK-01
- nátěr vozu odpovídá grafickému manuálu DPMB
|
(autoři: Martin Hemzal, manil | Poslední změna: 30. 8. 2008)