První modernizované tramvaje KT8D5 v rámci GO v letech 1997 a 1998 byly vybaveny informačním systémem BUSE (linková orientace tvořená vnějšími transparenty BS 110 a vnitřními tably BS 120, při ponechání palubního počítače SAVS BCU 02), digitální elektroakustickou ústřednou EPIS 2.36 NMR a poptávkovým systémem otevíráním dveří cestujícími (ovladače EAO - série 56 a 84).
Vzhledem k finančním nedostatkům byly do roku 2000 prováděny modernizace (opravy) v menším rozsahu. Ty spočívaly v dosazení informačního systému BUSE (při ponechání palubního počítače SAVS BCU 02), instalaci nových dveřních pohonů od firmy IGE.CZ s ochranou proti sevření a novými dveřními prvky (nouzové otevření, signalizace zavírání, osvětlení prostoru dveří), doplnění elektrického stahováku pantografu LEKOV, polstrování sedaček čalouněním od firmy C.I.E.B. Kahovec Brandýs n. Orlicí, provedení rekonstrukce podlahové krytiny a opravě vozové skříně.
Po roce 2000 již byly vozy opravovány a modernizovány v plném rozsahu, kdy byla kromě výše zmíněných komponentů instalována digitální elektroakustická ústředna EPIS 2.36 NMR, tentokrát již palubní počítač BUSE BS 100, vnější transparenty BUSE BS 210 s technologií DOT LED, od roku 2002 instalován také poptávkový systém otevírání dveří cestujícími a u vozu ev. č. 1725 i panel BS 170 zobrazující jednotlivé zastávky na trase, výchozí i cílovou stanici, čas, pásmo i další informace. Počínaje rokem 2003 se kabina řidiče i interiér osazují novými tlačítky Telemechanique nebo BACO, rovněž probíhá výměna obložení v salonu pro cestující, vozy jsou opatřovány vnějším i vnitřním nátěrem dle nového design manuálu DPMB (dle tramvají T6A5 a KT8D5N).
Od roku 2004 již v původním provedení s budníky či převíjecími transparenty žádné vozy nejsou. Přehled vozů najdete v evidenci. Všechny výše popsané modernizace byly provedeny v ústředních dílnách DPmB.
V létě 2002 byly z DP Košice odkoupeny dvě starší tramvaje
KT8D5 (ex. 518 a 519), v roce 2003 pak ještě vůz ex. 504. Všechny tyto vozy následně
prošly generální opravou v KOS Krnov, přičemž dva z nich -
ex. 519 a 504 obdržely nový střední nízkopodlažní článek ML8LF (vyrobený
firmou KOS Krnov). Hrubá stavba tohoto nízkopodlažního článku, je koncipována jako
výměnný díl. Jednotlivé komponenty hrubé stavby jsou postaveny z tenkostěnných
profilů a ocelových plechů. Některé díly spodku, které jsou přímo ukládány na
podvozky a spojují díl s krajními články pocházejí z původního článku.
Nízkopodlažní článek je mj. vybaven nájezdovou rampou od firmy CTS Okřínek,
bezpečnostními úchyty pro vozíčkáře, či střešními klapkami. Vozy jsou označeny
jako KT8D5R.N2 a obdržely ev.č. 1737 (ex. 519) a 1738 (ex. 504). Vůz ex. 518
prošel GO také, avšak bez dosazení nízkopodlažního dílu, obdržel ev.č. 1736.
Přehled vozů najdete v evidenci.
Technická specifikace generálních oprav (GO) spojených s rekonstrukcí na typ KT8D5R.N2:
|
(autoři: Martin Hemzal, manil | Poslední změna: 15. 7. 2008)