Vysvětlivky evidence
ALTRO |
protiskluzová podlahová krytina od firmy ALTRO |
BS 110 |
vnější informační panel firmy BUSE Blansko se zářivkovým podsvícením |
BS 210 |
vnější informační panel firmy BUSE Blansko s LEDdiodovým podsvícením |
BS 120 |
vnitřní elektronický panel firmy BUSE Blansko, zobrazující mj. čas, zónu, příští zastávku, konečnou zastávku
(vůz je zároveň vybaven i BS 110) |
BS 170 |
vnitřní elektronický panel firmy BUSE Blansko, zobrazující mj. jednotlivé zastávky na trase a průběh linky
(vůz je zároveň vybaven i BS 210 a BS 120), nachází se zpravidla na vnitřní straně bočního vnějšího
transparentu BUSE BS 210 |
BS 212 |
elektronický informační panel firmy BUSE Blansko, který je kombinací panelů BS 210 (z vnější strany) a BS 170 z vnitřní strany |
BUSE |
elektronický informační systém firmy BUSE Blansko |
ED |
Elektrická tramvaj (dráha) |
EDB |
Elektrodynamická brzda |
EPIS |
digitální elektroakustická ústředna (hlásič zastávek) |
ESP |
elektrické stahování pantografu |
GO |
generální oprava |
IGE |
nový dveřní pohon s ochranou proti sevření |
KD1 |
Koněspřežná tramvaj (dráha) v období 1869 - 1874 |
KD2 |
Koněspřežná tramvaj (dráha) v období 1876 - 1880 |
KOS |
Krnovské opravny a strojírny |
KSB |
Královopolská strojírna Brno |
KTK |
Přední transparent BUSE pouze pro číslo linky (kostka), boční tablo, zadní kostka |
MM |
malá modernizace |
MSV |
Mezinárodní strojírenský veletrh |
PD |
Parní tramvaj (dráha) v období 1884 - 1900 |
POD |
poptávkové otevírání dveří cestujícími |
SV |
služební vůz |
STM |
statický měnič (dosazení místo motorgenerátoru) |
TMB |
Technické muzeum Brno |
topení dle T6 |
elektrické vytápění v bočnicích a ukotvení sedadel do nich (dle tramvají
T6A5), nově s podsedákovými topnicemi s integrovaným ventilátorem |
ÚD |
ústřední dílny |
VP |
velká prohlídka (oprava) |
vs |
vrchní stavba |
Zkratky v názvech sloupců
ev. č. |
Evidenční číslo, u autobusů také aktuální SPZ / RZ
(státní poznávací značka / registrační značka). Změny SPZ/RZ jsou
signalizovány hvězdičkou.
|
výr. č. |
Výrobní číslo |
vyr. |
Rok výroby |
(dod.) zař. |
Datum
zařazení do pravidelného provozu v Brně. V závorce datum dodání do Brna.
|
(ods.) šrot. |
Datum fyzického zrušení.
V závorce datum odstavení (poslední odstavení před vyřazením).
|
v. |
Vozovna (viz níže); aktuální stav, u vyřazených
vozů poslední zařazení. Změny zařazení do vozoven je signalizováno
hvězdičkou.
|
Vozovny
G |
Grmelova |
H |
Husovice |
K |
Komín |
KP |
Královo Pole (stará tramvajová vozovna naproti ulice Havlišovy) |
M |
Medlánky (do 1. 8. 1996 vedeno pod názvem Královo Pole) |
P |
Pisárky |
S |
Slatina |
VS |
Vrchní stavba |
Poznámky
Ve sloupci poznámka jsou dále uvedeny informace o aktuálním řazení tramvajových
souprav a o aktuálním nátěru. U již vyřazených vozů je zobrazeno poslední
řazení, resp. nátěr.
Pokud není nátěr uveden, je vozidlo opatřeno standardním nátěrem, a to:
- Tramvaje dodané po roce 1995: červeno-bílo-šedo-černý nátěr, tramvaje dodené
v letech 1950-1994: červeno-krémový nátěr. Nátěry starších tramvají zatím nejsou
evidovány.
- Trolejbusy 14Tr a 15Tr: červeno-krémový nátěr, trolejbusy 14TrM, 14TrR, 15TrR,
21Tr a 22Tr: červeno-bílo-šedo-černý nátěr. Nátěry starších trolejbusů nejsou zatím
evidovány, nicméně odlišné nátěry jsou také uvedeny v poli poznámka.
- Autobusy dodané po roce 1980: červeno-bílý nátěr, Citybusy: červeno-bílo-černý
nátěr. Nátěry starších autobusů nejsou zatím evidovány,
nicméně odlišné nátěry jsou také uvedeny v poli poznámka.
Případné změny řazení a nátěrů je signalizováno hvězdičkou.
|
Význam barevného rozlišení řádků
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní
v dílnách/v opravě
dočasně odstaven
zapůjčen jinému dopravci
dosud nezařazen do provozu
služební
historický/muzejní
dlouhodobě odstaven
definitivně odstaven
vyřazen
sešrotován
vyřazen (existuje vrak)
prodán/předán jinému dopravci
neznámý